Profesinės sveikatos įrankiai

Streso valdymo standartai
Lietuvos teisės aktai apibrėžia darbdavių pareigą vertinti ir valdyti psichosocialinę riziką. Higienos institutas siūlo naudoti Lietuvai pritaikytą Jungtinės Karalystės sveikatos ir saugos tarnybos streso valdymo metodiką – streso darbe valdymo standartus, paremtus gerąja praktika ir mokslo įrodymais.

Šių standartų privalumai:
•    Jungtinės Karalystės praktika patikrinta priemonė;
•    padeda darbdaviui įgyvendinti teisės aktais numatytą įpareigojimą užtikrinti psichosocialinės rizikos valdymą;
•    gali padėti išvengti išlaidų ir nuostolių, susijusių su stresu darbe;
•    juose nurodyti streso darbe valdymo pagrindiniai principai, etapai ir galimi veiksmai;
•    padeda spręsti priežastis, dėl kurių kyla stresas darbe;
•    pateikia įrankius rizikai vertinti (klausimynas, kitos technikos);
•    į rizikos vertinimą ir problemų sprendimą įtraukiami darbuotojai;
•    darbuotojams siunčiama žinia, kad organizacijai rūpi jų darbo aplinka ir gerovė;
•    padeda palaikyti įmonės kaip besirūpinančios savo darbuotojais įvaizdį išorėje;
•    Standartus galima taikyti organizacijoje be išorės pagalbos.

Standartuose nurodyti streso darbovietėse valdymo pagrindinės sritys (psichosocialinių veiksnių sritys) ir diegimo etapai.
Įrankiai
Papildoma informacija

Standartų diegimo vadovo santrauka
Koordinavimo grupė
Intervencijų pavyzdžiai
Veiksmų plano pavyzdys

Šios informacijos pirminis autorius yra Jungtinės Karalystės sveikatos ir saugos tarnyba. Informacijos naudojimui taikoma Jungtinės Karalystės atviroji Vyriausybės licencija (plačiau), kuri leidžia naudoti informaciją komerciniais ir nekomerciniais tikslais.

Jungtinės Karalystės saugos ir sveikatos agentūros Viršutinių galūnių pasikartojančių užduočių vertinimas

Įmonės, vertindamos ergonominę riziką, susiduria su šiomis rizikos vertinimo problemomis: reikiamo rizikos vertinimo metodo paieška; metodų aprašai parengti nesuprantama kalba; nepakanka žinių, norint suprasti, kaip taikyti metodą; nepakanka žinių, kaip metodą taikyti realioje situacijoje; neaišku, kokį metodą ir kokioje situacijoje taikyti. Tokios prielaidos ir nulėmė šio leidinio autorių norą skirti dėmesio minėtai sričiai bei padėti įmonėms įgyvendinti teisės aktų reikalavimus vertinant riziką, pritaikant Jungtinės Karalystės sveikatos ir saugos tarnybos (angl. Health and Safety Executive) sukurtą Viršutinių galūnių pasikartojančių užduočių vertinimo priemonę (ART) (angl. Assessment tool for repetitive tasks of the upper limbs) naudoti Lietuvoje.

ART priemonė  skirta organizacijų atstovams, kurie tvarkomuoju dokumentu yra paskirti atlikti arba patys siekia atlikti rizikos vertinimą ir yra atsakingi už darbuotojų saugą ir sveikatą įmonėje ar organizacijoje, taip pat darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybų (profesinės sveikatos, darbuotojų saugos ir sveikatos specialistams) ir visuomenės sveikatos specialistams, ergonomistams, įmonėse ir organizacijose dirbantiems darbo medicinos gydytojams, kurie, pasinaudodami ART priemone, galės vertinti ir valdyti ergonominę riziką darbo vietoje.

Jungtinės Karalystės saugos ir sveikatos agentūros Viršutinių galūnių pasikartojančių užduočių vertinimas (ART priemonė). Vadovas darbdaviams (2017) 

Papildoma informacija

Šios informacijos pirminis autorius yra Jungtinės Karalystės sveikatos ir saugos tarnyba. Informacijai naudoti taikoma Jungtinės Karalystės atviroji Vyriausybės licencija (plačiau), kuri leidžia naudoti informaciją komerciniais ir nekomerciniais tikslais.

Kompiuterizuotos darbo vietos rizikos veiksnių indentifikavimas

Metodinėse rekomendacijose pristatomas tyrimo metu adaptuotas Jungtinės Karalystės sveikatos ir saugos tarnybos sukurtas Kompiuterizuotos darbo vietos kontrolinis klausimynas, kurio paskirtis – kompiuteriu dirbančių darbuotojų darbo vietos rizikos veiksnių identifikavimas.
Remiantis šiuo leidiniu bus galima atlikti kompiuteriu dirbančių darbuotojų darbo vietos rizikos veiksnių ir jų sveikatos (kaulų ir raumenų sistemos sutrikimų) ypatumų analizę, taikyti profilaktines priemones, kurti sveiką ir saugią darbo aplinką bei tinkamai organizuoti darbo kompiuteriu režimą.
Metodinės rekomendacijos skirtos darbdaviams, jų įgaliotiems asmenims, atsakingiems už darbuotojų saugą ir sveikatą įmonėje (profesinės sveikatos ir darbuotojų saugos bei sveikatos specialistams).

Metodinės rekomendacijos „Kompiuterizuotos darbo vietos rizikos veiksnių identifikavimas“ (2019)


Atnaujinimo data: 2024-11-04, 16:19:35