Stiprindami mokyklų darbuotojų žinias apie psichikos sveikatą, stipriname ir vaikų emocinį saugumą

Mokykla – tai ne tik žinių įgijimo vieta, bet ir vaikų socialinės brandos, emocinės raidos bei saugumo erdvė. Pastaruoju metu vis dažniau atkreipiamas dėmesys į vaikų ir paauglių psichikos sveikatą, tačiau itin svarbu nepamiršti ir mokyklų darbuotojų vaidmens.
„Mokyklose dirbantys specialistai dažnai vieni pirmųjų pastebi vaikų emocinius sunkumus. Todėl jų žinių stiprinimas psichikos sveikatos srityje itin svarbus“ – sako Higienos instituto Psichikos sveikatos centro vadovė Vita Šulskytė-Janikūnė.
Pasak jos, savivaldybių visuomenės sveikatos biurų (SVSB) organizuojami mokymai reikšmingai prisideda prie mokyklų bendruomenės emocinio raštingumo stiprinimo – statistiniai 2024-ųjų metų duomenys rodo, kad asmenų, baigusių mokymus savivertinimu, psichikos sveikatos raštingumas didėja.
Higienos instituto Psichikos sveikatos centras su SVSB nuo 2019 m. vykdo veiklas ir mokymus bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojų gebėjimų stiprinimui. 2024 m. duomenimis, mokymai vyko 35 savivaldybėse, dalyvavo 861 dalyvis, o jų vertinimu, mokymų aktualumas ir naudingumas siekė 81,84 proc. iškart po mokymų ir 87,44 proc. po trijų mėnesių.
Mokymų tikslas – stiprinti mokyklų darbuotojų žinias apie vaikų ir paauglių psichikos sveikatą bei praktinius įgūdžius, reikalingus atpažinti mokinių emocinius sunkumus ir spręsti sudėtingas situacijas. Mokymuose aptarti psichikos sveikatos rizikos veiksniai, probleminio elgesio valdymas, pagalbos sistemos, emocijų raiška ir bendravimas su vaikais, tėvais bei kolegomis. Daug dėmesio skirta savęs pažinimui, streso valdymui, profesinio perdegimo prevencijai.
Tyrimai rodo, kad vaiko psichikos sveikata yra glaudžiai susijusi su aplinka, kurioje jis gyvena ir mokosi. Kai vaikas jaučiasi saugus, suprastas ir priimtas, jis kur kas lengviau mokosi, kuria santykius ir vystosi emociškai.
Mokyklos bendruomenėje emocinis raštingumas tampa viena svarbiausių psichikos sveikatos stiprinimo priemonių. Todėl labai svarbu, kad mokyklų darbuotojai gebėtų atpažinti emocinių sunkumų ženklus, galėtų tinkamai į juos reaguoti. Svarbu ne tik atpažinti, bet ir gebėti kalbėtis su vaiku apie jo jausmus, pastebėti elgesio pokyčius ir bendradarbiauti su tėvais ir specialistais.
Su ataskaita galima susipažinti čia https://shorturl.at/VEhMM
Daugiau informacijos suteiks: Lina Chmieliauskienė, Higienos instituto Psichikos sveikatos centro Psichikos sveikatos stiprinimo skyriaus vyriausioji specialistė, el. p. [email protected], mob. +370 649 51 371.





















Atnaujinimo data: 2025-05-05 12:25:57